Snorkfröken och jag: Äntligen promenad...

måndag 1 april 2013

Äntligen promenad...

Idag provades det sadel och det var ju inga problem med det. Men man vet ju aldrig, när man aldrig sett henne sadlas förut.
Sedan gjorde vi ett nytt försök med promenad (med sadel) nu när det blivit ännu lite bättre väglag. Man måste ju fortfarande se sig för så man inte hamnar där det är blankis, men på de flesta ställen är det helt okej - bara man går lugnt och stilla. Och idag var det precis vad hon gjorde, lilla frk Fux! Indra sprang vilt skriande kvar i hagen, men nu klarade Polly att lämna henne efter sig och gå normalt, utan en massa hysteriskt hoppande och halkande. Hon höll sig strax bakom mig hela vägen och vi vek sedan av in i skogen.
Det är ett litet skogsparti med en hel del uppför och nedför, så åtminstone jag blev genomsvettig, men nu var det ju inte för motionens skull vi gick där, utan mer som ett lydnadstest.

När vi kom tillbaks igen prövade jag återigen att ställa upp henne vid den stora stenen som jag tänkte ha som "uppsittningssten". Det gick bra, även om jag inte fick henne riktigt ända intill stenen. Men det var nog mig det berodde på för hon flyttade ju den del jag bad om och stod sedan så stilla och fint. Jag får träna på finjusteringarna en annan dag. Det där med att få henne att flytta mot mig har jag t ex inte kommit underfund med ännu. Dvs att jag är på den sidan av henne som jag vill att hon ska flytta åt, som i youtube-klippet ett par inlägg längre ner här i bloggen.

Så fort isen har smält bara liiite grann mer, så blir det äntligen lite ridning av! Det ska bli så spännande! :-D


Läs även andra bloggares åsikter om , , , ,

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar