Snorkfröken och jag: I sadeln igen

måndag 2 december 2013

I sadeln igen

Nu är det matte som varit krasslig ett tag, och är fortfarande. Har dock släpat mig till stallet för att mocka och promenera lite och i förrgår blev det även lite longering med lite trav och ystra skutt emellanåt! Men igår var jag helt däckad av min förkylning i lungor, bihålor och hals och var liggande precis hela dagen! Snäll Nina mockade och fixade mat åt Polly.

Idag sken solen ute på ett lätt frostigt landskap och jag VILLE, VILLE, VILLE! När jag vaknade första gången proppade jag i mig dubbel dos Alvedon, hostmedicin och näsdroppar och efter en lång frukost i sängen, så tog jag på mig paltorna och drog en mössa långt ner i pannan och gav mig iväg till stallet på darriga ben.
När jag mockat och fixat maten var jag alldeles genomsvettig och näsduken var full-använd. Att gå en promenad med häst kändes som en oöverkomlig ansträngning. Men en liten ritt kanske skulle gå bättre? Inte alls lika jobbigt för mig! Sagt och gjort. Äntligen i sadeln igen, för första gången på två veckor! Det var så mysigt att jag nästan blev frisk på kuppen!

Några små korta travpass blev det också. Fröken Fux hade väldigt bråttom och det är väl det som blir problemet här framöver: att få henne att acceptera att "skynda långsamt". Hennes omusklade kropp tål absolut inte av några ystra galopper ännu och superstressad trav med flat rygg är heller inget bra.Men jag tyckte det gick hyfsat ändå - väldigt rusande trippig start på travpassen, men gick bra att få ned i sansat tempo efter några steg. Men just nu är jag bara så glad att min kära lilla pålla är pigg och glad igen! Nu när jag kommit hem igen, så känner jag att jag nog trots allt inte är så frisk som jag kände mig på hästryggen. Ska nog svepa in mig i en pläd med något varmt att dricka nu. Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , Rösta på mig

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar