Snorkfröken och jag: Klappret av hovar

lördag 7 december 2013

Klappret av hovar

Solsken, frostgrader och en aning snö (men annars stenhård mark...). Det blev broddar på idag och sedan en ridtur på Fröken Fux. Hon hade lika bråttom som igår och sprudlade av livsglädje. Försökte sno åt sig galopper när man minst anade det och for iväg i bocksprång när jag sa trav.
En liten, kort galopp tilläts dock en stund senare, på en skogsstig, men annars var det behärskning som stod på schemat.

Vi har lånat hem en anatomisk gjord. Snorkfröken är ju förstås lika sur ändå så fort man kommer med sadeln. Helst när man börjar dra i remmarna under magen - då försöker hon bitas! Men det är ju fort glömt efteråt i alla fall...
Däremot var hon ju så uppblåst runt magen hemma på stallområdet, så när vi kom tillbaka hade vi lätt kunnat dra minst ett hål till. Men jag tror inte den hade glidit nåt. Ganska dyr, men jag tror det får bli ett köp trots allt för den verkar ju ligga bra.

Rösta på mig

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar