Snorkfröken och jag: Duktig flicka

torsdag 10 april 2014

Duktig flicka

En pigg och glad dam möter mig i hagen idag och tycker att dagens promenad ska tas i piaff eller nåt. Så istället vänder vi och går tillbaks till paddocken för lite arbete.
Hon är så duktig idag! Går i sluta i bägge varven och lite grann i öppna och i serpentiner mellan däck, där jag pekar med spöt att hon ska gå. Så ryggar hon serpentinslingan också! Det har hon aldrig gjort förut! Och vi avslutar med att rygga ett varv runt en pall, innan vi slutligen tar den där promenaden i alla fall.
Och det som hon lärde sig allra snabbast, det var att så fort jag sa "braaaa" med det där ljusa vänliga tonfallet, störtdyka med nosen mot min ficka och vispa runt med mulen för att hitta godis! :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar