Snorkfröken och jag: Zombie

tisdag 1 oktober 2013

Zombie

Det har varit några nätter med minusgrader nu och hösten har börjat på allvar. Men det har varit fantastiskt soligt och fint på dagarna för det mesta och det uppväger ju allt! På radion varnar de förstås redan för att vi kommer att få betala för det med höjt el-pris i vinter, pga för lite vatten. Men det får man väl ta.
Hästarna har klarat sig med bara lite extra hö i september, men de senaste tio dagarna eller så, har de fått både morgon middag och kväll och igår ställde vår hyresvärdinna ut den första rundbalen med hösilage. De är ju åtta hästar som ska äta på dagen och sex på natten, så jag vet inte hur hon har tänkt att de ska lösa det? De lägsta vänta till sist? Vi får se hur detta fungerar...

När det gäller brunsten i Pollys fall, så är den tråkiga fasen hennes håglöshet. Förutom irritationen över sadelgjorden då. Börjar känna igen det där nu. Hon går halvsovande - på lite autopilot - när man rider och ser ut som om hon var i en helt annan värld.
Igår vaknade hon inte till förrän efter tredje galoppen, då hon äntligen fick lite egen bjudning. Sedan for hon plötsligt iväg i full galopp bakåt för ingenting alls, mitt inne i skogen - det var kanske en liten gråsparv jag missat, jag vet inte.
Men annars är hon ju lika söt som vanligt. Fast hon får nog vila lite ett par dagar nu, så får vi se vilket humör hon är på sedan.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar