Snorkfröken och jag: Mat

onsdag 2 oktober 2013

Mat


Igår blev hästarna flyttade till vinterhagen, dit en rundbal hade körts ut. Den som åt mest av alla, var allt Lillan det. Hon lämnade inte foderställningen på hela tiden jag var där, medan Ruffe, Polly och Roy inte brydde sig om den alls... Polly gav mig en blick när jag kom, släntrade sedan fram för att hälsa, men verkade tämligen lättad över att jag inte försökte släpa ut henne ur hagen sedan, utan hon fick återgå till sitt stillsamma betande, magen rund och fin...   ;-)
Roy tittade fram mellan träden och Ruffe såg jag bara en kort skymt av innan han försvann bakom huset.







Eftersom en del hästar är tämligen feta - eller inte ska ha så mycket mat av andra orsaker - så är hästarna nu uppdelade i tre olika hagar. I princip. Det får bli en tur i morgon istället.

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , ,

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar