Snorkfröken och jag: Bett

tisdag 2 juli 2013

Bett

Idag har det varit manikyr. Så nu ska skorna förhoppningsvis sitta som de ska i närmare åtta veckor till. Hoppas jag.

Så har vi testat bettet igen. Det var visserligen lite skrammel med det idag med, men inte alls på långa vägar så mycket som sist. Det här ska nog bli bra med tiden!
Efter en stunds travarbete i bägge varven, varvat med skritt och på volter och diagonaler osv, så sökte hon sig faktiskt lite, neråt mot bettet - emellanåt! Det var inga långvariga besök där, och  hon tyckte säkert att det var jobbigt eftersom hon inte har så mycket muskler av rätt sort att jobba med ännu. Jag vet ju att det är väldigt viktigt med ryggmusklerna (och nacke och rumpa) men jag har trott att de skulle komma av sig själv med mycket skrittarbete och klättring i backar, men så är det tydligen inte... :-D 
Jag kan dock trösta henne med att det här är jobbigt för mig med - jag har inte heller jobbat tillräckligt med den sortens muskler som behövs nu.

 Men det ska nog bli lite bättre och bättre för varje gång, hoppas jag. Alltså att även jag ska orka lite mer för varje gång, för jag märker att det behövs väldigt mycket framåtdrivning för att jag ska ha något att "hämta upp" där framme! Dvs springa vill hon ju gärna, men då sätter hon fram näsan och tar jag i henne då, så vill hon bryta av.

En lite kortis ut i naturen efteråt blev det, med en galopp som avslutning. När jag bröt av till trav efteråt så gick hon faktiskt riktigt bra! :-)

(På't igen!)


Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , ,

1 kommentar:

  1. Oj! Nu börjar ni verkligen jobba med musklerna å med bett i munnen. Det är jobbigt! Men ni klarar det ju galant. Kul att det går framåt ;). Anna

    SvaraRadera