Snorkfröken och jag: Inga problem

fredag 5 juli 2013

Inga problem

Min tuffa lilla tjej! Idag red vi för första gången den där fina rundan som innebär att man går över träbron där vi promenerade häromdagen. Det är ju aldrig samma sak att gå själv som när matte går före, men på det hela gick det jättebra - det krävdes bara något högre benlyft och lite fler frustanden!
Sedan var det ju över landsvägen och förbi villor och trädgårdar och in på en gångbana som går parallellt med landsvägen med ett "gräsdike" emellan. Hon var helt cool med att det susade förbi allehanda bilar och motorcyklar där, samt att vi mötte ett par cyklister.
Jobb med samling och ryggmuskler var det ju nästan hela rundan och det är mycket smidigare för mig när vi är ute i skog och mark, för hon blir mycket piggare då. Dvs det räcker med bara lätt drivning för att hon ska svara, hi hi.
För ovanlighetens skull hade jag fått med mig spöet idag - det långa dressyrspöet - och när vi ridit hela rundan och skulle tillbaks på gångvägen längs landsvägen tyckte jag att vi kunde trava. Det tyckte hon med och det gick fortare och fortare och med förhållningar lyckades jag t om få henne att länga steget och berömde henne. Men till slut bara "rann" hon iväg för mig, åt vägkanten till, och jag insåg att det var jag som var oroshärden: jag satt nämligen och viftade hej vilt med spöet i luften längs hennes ena sida, utan att jag var medveten om det! Skärpning! Jag ska nog ha ett kort spö med mig ut istället hädanefter...

När vi närmade oss stallet så mötte vi på håll en bil vars förare tyckte att han skulle göra oss en tjänst. Hm. Han backade till ett bredare ställe att mötas på (det var ju snällt), stannade och stängde av motorn (behövdes inte alls men ok...) och sedan när vi precis passerat och hade bilen en halv meter bakom oss, startar han motorn!!! Jädra idiot!


Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , ,



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar