Snorkfröken och jag: Regndans

söndag 14 juli 2013

Regndans

En härlig tvåtimmarsritt på en glad och positiv häst blev det i morse, där den största utmaningen var en stor svart sopsäck (plast, tom) av någon anledning låg som ett skrynkligt svart lik mitt på skogsvägen där vi kom.
Snorkfröken stenvägrade att gå närmare än 20 meter eller så, så jag fick naturligtvis sitta av och leda henne fram. Men väl framme, efter att jag skrynklat ihop påsen till mer överkomlig storlek, så nosade hon nådigt på den och sedan fick jag t om stryka med den över halsen på henne. Jag tror hon kände sig lite dum...


Nu när veterinären har lovat komma och titta på hennes röda näsa, så tyckte jag idag att det var aningen mindre rött...?? Känns lite fånigt - kanske ska jag avstyra besöket? Ska fråga igen när hon ringer. Men har inte lilla pållan ovanligt stora öron också? Åsne-gener kanske? Men en väldigt söt åsna i så fall. :-D



Efteråt var hon ganska svettig så då blev det dusch. Det var synd att jag inte kunde fotografera samtidigt, för det blev dusch med dans. Fast efter mycket om och men så gick det att spola lite på hals, rygg och sidor också, och inte bara på benen. Och det var även kul att försöka dricka ur dusch-strålarna! Sedan var det som vanligt gott med mat.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar