Snorkfröken och jag: Flykten från farliga flygfän

tisdag 16 juli 2013

Flykten från farliga flygfän

Åååh vad hon är modig min lilla häst! En lång tur på nästan 2½ timme var vi ute ikväll och kämpade mod ondskefulla blinningar och bromsar. Fröken Fux bjöd på ett par rejäla bakutsparkar i galoppen, som jag tror var mer ämnat åt elaka flygfän än åt nån slags livsglädje. Sedan dröjde det också en stund innan hon begrep att mitt fäktande med spöet där bak runt hennes rumpa inte betydde at hon skulle springa jättefort, utan att jag bara hjälpte henne mot insekterna. Men sedan gick det bra! :-)

När vi skulle passera genom gården Lunnabo och precis passerade hörnet på ladugården, så låg där en jättestor presenning som täckte något bulligt längs hela gaveln och den fladdrade friskt i vinden och tog olika former hela tiden... Palencja gjorde nån sorts saltomortal och flög hysteriskt bakåt och skulle absolut INTE!!!
Men jodå, jag fick faktiskt fram henne en liten bit till slut, så att hon liksom kunde stå och kika runt hörnet på detta böljande monster. Till slut bedömde hon faktiskt att det nog inte var livsfarligt trots allt. Bara en aning suspekt. Så vi kom förbi. :-)

Sedan så hoppade hon äntligen över den eländiga stock/stenbron idag, med mig på!!! Hurra!!

Gräset på stigen på väg ner hade vuxit väldigt sedan den här bilden togs och det skymde sikten, så hon såg inte bron på så långt håll som hon brukar och det verkade nästan som att hon hade glömt bort att den fanns där. Men så plötsligt, så var vi där - och hon såg den... hejdade sig, tvekade, och sneglade bakåt på mig...
"Jodå! Du vill HEM!" sa jag. Och det ville hon. Hopp!
Ååh vad glad jag blev! Synd att ingen kunde varit med och tagit kort på just sådana händelser, hi hi!


Sedan hade hon jätte, jätte, bråttom hem efter det. Jag tror att hon skulle berätta för Roy...

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , ,

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar