Snorkfröken och jag: Vårsol

torsdag 2 maj 2013

Vårsol

Underbara kvällar med härlig vårsol att rida i! Vi galopperar i branta uppförsbackar och det går jättelätt och fort tills hon så småningom märker att det här var ju jättebrant och jättejobbigt och så blir hon tvungen att sakta av och hämta andan lite. Men så fort mjölksyran har lagt sig lite, så vill hon gärna på det igen!
Så är det dessa skogar med mossa som underlag, som hon älskar att gå i. Ja hon travar och galopperar väldigt gärna där också, men det går jag bara med på kortare bitar, för det är lite läskigt med alla grenar och träd som är i vägen överallt! :-)
Men jag gissar att det är just pga mossan som hon vill springa, för man sjunker ganska mycket i den på sina ställen. Så idag har vi hoppat över stengärdsgårdar och stockar där i skogen, ha ha. Fast det var ju väldigt lågt - jag hade ju tänkt att vi skulle kliva över...



Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , ,

2 kommentarer:

  1. Åh vad alert hon verkar vara. Öron fram och bak. Lyssnar. Jag blir så avundsjuk. Vill också ut i skogen men jag får ha tålamod. Kan du inte ta lite filmklipp när ni galopperar upp för en backe? Vill se! Anna "amalia strand"

    SvaraRadera