Snorkfröken och jag: Myyyys!

fredag 24 maj 2013

Myyyys!

Nu har vi varit på Örnatorpet i 5 dagar och allt går så himla bra! Polly verkar trivas som fisken i vatten och är inte längre den där hästen som ber om ursäkt för att hon existerar, trots att hon är på ännu ett nytt ställe. Om det beror på att vi har ridit hit och hälsat på två gånger innan eller om det är att jag är med här och således ingen ny människa denna gången, det vet jag inte. Kanske en mix av båda. Jag struntar i vilket, så länge hon mår bra!

Men eftersom hon fortfarande saknar de där musklerna över rumpan som jag vill se där - och för den delen över hela ryggen och övriga kroppen också - så startade jag idag ett projekt som vi får hålla oss till ett tag framöver nu, tills vi se om det ger effekt. Det gäller alltså att skritta uppför branta backar! Så många som möjligt. Det finns inte sådär jättemånga sådana i omgivningen, så det får bli i stort sett samma runda ett tag framöver, men jag tror inte hon har några problem med att det blir enformigt. Det är nog mest människor som tänker på sådant.

Vi började projektet idag och det var jobbigt vill jag lova, att skritta istället för att kasta sig uppför backarna i galopp! Hon fick galoppera där det var platt mark istället, men branterna skrittades det i. Nyttigt!! Nu blir det en natt till i "avmaskningshagen" och i morgon blir det nytt bete. I en hage som gränsar till den ståtlige arabhingsten Crut! :-)

(Fast det är någon meter emellan de två hagarnas stängseltrådar...)

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , ,

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar