Snorkfröken och jag: Flytt!

måndag 20 maj 2013

Flytt!

Idag flyttade vi till gröna hagar och nya kompisar! Det var bara tio minuters bilresa, men Polly hann bli ordentligt genomsvettig på vägen - inte kunde hon veta vart det skulle bära iväg den här gången? Skulle det börja om från början igen med ny tillvaro?
Men jag tror det var med lättnad som hon insåg att "här känner jag visst igen mig" när hon klev ut på Örnatorpets gårdsplan. Det var här hon blev skodd och hit har vi ridit två gånger innan. Den jättestora grå - Ruffe - hälsade hon som hastigast på redan då.

Hannoveranaren Ruffe, 184 cm över manken, älskar nykomlingar. Helst små söta ston. Och eftersom Ruffe dessutom är kung i hagen, så ser han snabbt till att ingen annan får komma i närheten av den nya, innan han har fått hälsa ordentligt. Sedan brukar han behålla "äganderätten"  i ett par dagar eller så...
Möjligtvis tror också Ruffe att han har en liten aning manlighet kvar också och Polly verkade inte alls omöjlig på det området. ;-)

Den allra första kontakten måste förstås filmas - med de andra två, Rasse och Ronja, som åskådare på behörigt avstånd.Speciellt Rasse jagades bryskt bort varenda gång han försökte närma sig. För min egen del kände jag mig även nöjd med att Polly försvarade sig med rejäla bakutsparkar när hon kände sig angripen. Hon kanske börjar tuffa till sig en aning i alla fall, tjejen!



Jag hade först tänkt rida en sväng också, men tänkte om. Hon skulle få hela dagen för sig själv och sina nyfunna kompisar och det grööööna skööööna gräset!! Det är en dag i morgon med - förhoppningsvis några timmar utan ösregn...






Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , ,

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar