Snorkfröken och jag: Februarisol

lördag 2 februari 2013

Februarisol

Solen strålar idag och det är två grader kallt och jag är ledig. Kan det vara bättre?
Nu känner jag mig helt lugn när det gäller Indra och Polly tillsammans. Inget kiv kring maten längre. Det är sååå skönt.
Vi tog en lite längre promenad idag och hon tyckte det var kul att få lite vidgade vyer. Det ska bli härligt sedan när all is smält bort, så vi kan välja på ännu fler vägar. Som det är nu, så är bitar av dem helt täckta av is utan ens kanter att gå på.
På vägen tillbaka hörde vi någon med en motorsåg och nyfiken som hon är, skulle hon absolut gå ditåt för att kolla vad det var för något. ;-)

Sedan tog jag även en sväng med Indra, det är inte ofta hon får komma ut numera. Vi lämnade strax vägen och gick in i den oländiga skogen för det tycker hon är så himla kul! Det var också intressant att se hur Polly reagerade på att bli lämnad ensam kvar. Det gick fint; hon gnäggade inte mer än Indra brukar, snarare mindre. Och när vi kom tillbaks, sprang hon fram och tillbaks av glädje med svängande nacke och arabsvansen lyftad!

Även om det är lösdrift så behövs det mockas lite. Både inne i boxutrymmet och den närmaste omgivningen utanför. Och det är märkvärdigt så intressant det kan vara då! Hur jag än vände mig, så fanns det en hästnos där som stack fram och ville vara med och nosa och titta. Pollys näsa hade jag nästan konstant under armhålan och Indra gjorde ett försök att köra skottkärra. Det lyckades inget vidare, så hon försökte klättra upp i den istället men var för stor...

Så här ser hon ut idag, utan täcke... Jättesöt, men helt i avsaknad av muskelmassa. Åh vad jag hoppas att jag kan lägga upp en liknande bild om någon månad (eller två?) där man kan se en tydlig skillnad! Tills dess är det mat och dagliga promenader som gäller och så småningom även längre skrittrundor med mig på ryggen. Sadeln hon har är dock för stor ännu. Den passade när hon var betydligt maffigare.

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , ,


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar