Snorkfröken och jag: Myyys!

måndag 25 februari 2013

Myyys!

Solen skiner idag och glaserar isen ytterligare. Men det värmer skönt i alla fall och i hagen kan man springa! Täcket fick komma av och det var så härligt att hon måste rulla sig med en gång.


Förutom att hon fortfarande är väldigt tunn över ryggen och halsen så ser hon lite loppbiten ut... Det är gamla märken efter bett där pälsen fortfarande inte vuxit ut, samt en kal fläck på bringan där ett annat täcke än det hon har nu, förmodligen legat och skavt.

Sedan hade vi lite småövningar på en volt nere i hagen, med Indra som nyfiken åskådare. Bara en liten stund. Sedan var det mest kärlek. Polly kom fram till mig och lade huvudet över min axel, mot min kind. Sedan stod vi så, stilla, en lång lång stund och jag kände hur hennes huvud långsamt blev tyngre mot min axel...

Det var svårt att behöva slita sig till slut, men det var tvunget. Jag skulle mocka lite, hämta vatten och servera lite lunch. Bägge två kom springande i full karriär långt nerifrån hagen när de såg vad jag höll på med och sedan lät sig damerna väl smaka. ;-)






Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , ,

1 kommentar: