Snorkfröken och jag: Den blå tunnan

onsdag 6 februari 2013

Den blå tunnan

Polly har en blå tunna. Indra kör skottkärra eller rullar in sig i stängselband. Men Polly har en stor blå plasttunna som ligger och skräpar i hagen.
Man kan rulla med den. S och J berättar om väldiga dunkanden från hagen på morgnarna. Första morgonen de hörde det, rusade de ut och trodde något hade hänt. Men det var bara Polly som stod och sparkade på tunnan, så den rullade fram och tillbaka.

Idag var det snorhalt igen, så det bidde ingen promenad. Det bidde bara mockning och utfodring av lucern. Fast vi hade knappt hunnit med nån promenad ändå före mörkret, eftersom jag blev försenad. Anledningen till att jag blev försenad, var att vi har en vägförening som inte har hört talas om sand. Likadant varje år. Varje år med den här sortens väderlek - blötsnö på kalla vägbanor. De plogar och packar snön hårt med traktorn. Sedan kan vanligt folk inte komma upp för de blankpolerade backarna med sina bilar. Sisådär tre eller fyra dagar senare brukar det dyka upp sand i backarna. I bästa fall.
Så efter att ha suttit fast på tvären en stund, mitt i backen, så fick jag hjälp att ta mig ner igen. Sedan fick jag köra en lång omväg, dvs en helt annan väg för att komma hem. De där  20 - 30 minuterna gör väldigt mycket när det mörknar vid sextiden.

Kanske att vi kan hinna gå en sväng i morgon. Men jag måste först till bilverkstan för mitt ena halvljus är trasigt. De stänger kl 16 och jag slutar kvart i... Efter i morgon är jag ledig en hel dag! :-)

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , ,

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar