Snorkfröken och jag: Framsteg

torsdag 31 januari 2013

Framsteg

Jodå, det går allt lite bättre. Jag tog in Polly i boxen, (Indra följde med) och jag viftade åt Indra varje gång hon försökte tränga bort Polly och strax stod de och åt från samma hög därinne med mig som passiv åskådare. Jag tror att de har gjort det förut. Det är bara det att Indra är vaktig, svartsjuk och vill vara den som får ALL uppmärksamhet när en människa kommer.
Pollys vänstra öga fortsätter att tåras/rinna lite. Fast ögat ser inte geggigt ut på något sätt, så jag får väl avvakta lite och se.

Polly har tappat en sko. Den går inte att finna. Men nästan all is har smält bort från vägarna nu, så det behövs ju inga broddar. S. har lovat att plocka bort sömmen plus den andra skon, när han kommer hem i kväll. Om allt funkar som det ska, så kan hon kanske fortsätta att gå barfota sedan...

Vindstyrkan hade ju klassats ner från klass 2 varning till klass 1, så vi tog en promenad på de härligt mjuka grusvägarna. Polly tyckte bara det var liiite läskigt när vinden tog i sådär mycket att det tjöt i trädtopparna, men det var ju bara ibland.
Resten av tiden gick hon med mulen tryckt mot min ena handskbeklädda hand, för i fickan där handsken hade legat innan, hade det legat hästgodis.

Sedan övade vi på att gå över en liten välvd träbro några gånger. Alltså ingen "riktig" bro, utan en atrapp som är gjord för att traska över när man tränar. Det gick bra efter några försök, men hon såg ut att tycka att det var onödigt att gå över den när det var enklare att gå bredvid.
Nu ska jag strax jobba kväll och imorgon hela dagen, men det hinns nog med en kort promenad efter jobbet då med, nu när dagsljuset har längt sig lite! Härligt att ha en vår att se fram emot!

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , ,




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar