Snorkfröken och jag: Nedisat

torsdag 21 februari 2013

Nedisat

Det regnade i måndags. Sedan dess har det varit riktigt kallt igen, vilket innebär isgata överallt utom på de stora trafiklederna där det är saltat och underhållet. Fruset slask = knagglig besvärlig is varvat med fläckar med blankis. Så att rida eller ens gå promenader har inte varit möjligt sedan dess. Jag måste ju liksom anstränga mig för att själv hålla balansen. I mittsträngarna på småvägarna är det ibland lite snö. Hård skarsnö. Gamla fotspår i den har frusit till is. Men där är ändå bästa ställena att gå. Men ibland kommer man till helt istäckta områden och när det gäller hästarna, så blir det svårt att ens lämna gårdsplanen!



 Tur att hästarna i alla fall har snö i hagen som de t om kan springa i!


Polly kom genast och mötte när jag kom och skulle kontrollera att jag slängde skiten på rätt ställe när jag mockade. Så hämtade jag vatten och gjorde i ordning en hink med lucern o annat godis till Polly som hon fick följa med in och äta. Mumsigt värre. Lägg märke till den otroligt vackra lystern i manen! ;-)



Jag stod och filmade dem en stund i hagen sedan. En sällsynt sol började stråla från den annars så mörka himlen och Polly hade rullat sig gång på gång och såg så rolig ut när hon försökte resa sig upp när hon låg i motlut, så jag fick ju rafsat fram mobilen. Hon hann ju förstås resa sig upp innan dess... :-)
 När jag väl stängt av och lagt ner mobilen i fickan, då rejsade de förstås genomhela hagen, ha ha! Läs även andra bloggares åsikter om , , , , ,

2 kommentarer:

  1. Fin film. Mysiga hästar.Givetvis får man aldrig med det man vill på film...

    SvaraRadera
  2. Hej. Så klart du får vara Anonym om du vill, men jag blir ju nyfiken! Du kanske kan skriva ditt förnamn ändå? ;-)

    SvaraRadera