Snorkfröken och jag: Kärlek

söndag 10 februari 2013

Kärlek

Idag har vi tränat lite. Vi stod på gårdsplanen och jag lät grimskaftet hänga och sa att hon skulle stå stilla. Jag började med "känna på hela kroppen-övningen". Den hade hon ju inga som helst problem med och när jag kom till benen och kände på dem med, så lyfte hon hjälpsamt på hovarna, i tur och ordning. Hon tog väl för givet att jag ville kolla där också. ;-)
Sedan skulle hon böja ner huvudet med nosen ända ner i marken. Det krävdes lite godis. Så skulle hon flexa nacken till vänster och till höger. Först förstod hon inte, utan vände på hela kroppen när jag vände hennes huvud, men en hästgodis invid hennes kropp gjorde susen.

Så var det jo-jo leken med ryggning och sedan komma tillbaka till mig. Hon ryggar ju jättelätt för hand, men var lite osäker på vad jag menade när jag stod framför henne. Varje gång hon tog ett steg bakåt, fullkomligt överöste jag henne med beröm, så när hon sedan skulle komma till mig, så var hon alldeles till sig av glädje och skulle kela och buffa och pussas och hon viftade upp och ner och upp och ner med huvudet ... :-D

Så blev det promenad och vi stannade flera gånger och bara stod en stund. Och vi ryggade och gick fram, både med mig till vänster och höger om henne. Så otroligt positiv hela tiden!
Hon lunkade på efter mig i lugn takt hela tiden och då och då kunde jag höra henne tugga lite. Sådär som de gör när de är okej med situationen.

I morgon tror jag vi ska träna lite mer på sidvärtes förflyttning i skritten. Får komma ihåg att ta spöt med mig, så jag når att peka lite.Ser även fram emot den dagen när jag ska binda fast en plastkasse i spöet och vifta med! :-D

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , ,


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar