Snorkfröken och jag: Höger och vänster

onsdag 13 februari 2013

Höger och vänster

Promenad till vänster och till höger. Eftersom Palencja uppenbarligen har lite svårt för att gå i höger varv, eller över huvud taget ha sin högersida riktad mot mig, så har vi övat lite på det idag. Halva promenaden gick jag till vänster och halva till höger om henne. När jag gick till höger, så fick jag fullt upp med att knuffa bort hennes bog från mig och hindra henne från att slinka upp på min högersida bakifrån. Men efter ca tio minuters promenad, så gick det riktigt bra! :-)

Det är samma sak om hon ska gå på en volt i högervarv. Hon tittar gärna utåt och ogärna på mig och efter bara några steg så försöker hon byta varv. Vi övade det med lite grann. När hon lyckades gå ett och ett halvt varv utan att byta, så slutade vi för dagen.

På ett ställe längs en skogsväg som vi går ibland, är det många vildsvin som brukar uppehålla sig. Redan innan vi kommer till platsen med alla spåren, så börjar hon vädra och kika in under granarna. Häromdagen gick vi i vildsvinsspår i flera kilometer! Förstår inte varför den grisen skulle springa på vägen så länge istället för in i skogen?

Om inte Polly ökar lite i vikt snart och Indra slutar att svälla, så ska vi pröva med att dela hagen  dagtid, så vi får lite mer koll på hur mycket de äter och så kan Polly äta i lugn och ro.

Läs även andra bloggares åsikter om , , , ,


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar