Snorkfröken och jag: Vingar för pengarna

onsdag 26 februari 2014

Vingar för pengarna

Bocksprången har tagit nya nivåer. När det gick lite för vilt till sist, i mitt tycke, så tänkte jag att jag skulle tuffa till mig och klämde till med skänklarna och röt "hördu!" mitt i ett bocksprång. Det resulterade bara i att hon gjorde ett till, när hon redan var i luften! Det kändes som att det nu bara var vingarna som fattades!

Idag har hon fått nya skor, så nu är hon vårfin. Hovis sa att hennes hovar såg riktigt bra ut nu. De där bak växer ju lite sakta, men det syns att de kommit igång i alla fall.
Men det känns lite som ett problem nu, hur jag ska göra i sommar, nu när jag vet att betet har dåligt näringsvärde. Det ingår inte något hö i hyran på sommaren, utan det är meningen man ska klara sig på betet. Jag tycker ju att om betet är dåligt, så borde det ingå tillskott av hö/silage.
Sedan om jag då köper eget, så är frågan när hon ska äta det? Ska hon behöva stå inne på sommarnätterna för att hon ska få äta hö? Trist. Dessutom ingår inte spån på sommaren, så då får man köpa det med! Sommaren kommer att bli den dyraste årstiden att ha häst!! Det som annars  är den billigaste!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar