Snorkfröken och jag: Urverk

lördag 14 september 2013

Urverk

Bortsett från hemska robotgräsklippare, så får jag ändå säga att hon generellt sett gått som ett urverk den senaste veckan eller så. Inga konstigheter alls. Hon skrittar på där hon ska och galopperar lätt och villigt fram där hon får och när jag säger "trav" så saktar hon av till trav. Inga problem över huvud taget. Jag har ridit med repgrimma ett par gånger igen och en kväll när jag hade bestämt att det bara skulle bli en kortis, så bytte jag inte ens om till ridbyxor utan red helt slappt i skjorta och jeans. Kändes heeelt avslappnat! :-)

Jag antar att hormonerna hennes, är på helt rätt plats nu ett tag. Men förmodligen skulle jag tycka det var tråkigt om hon alltid var sådan. Det är kul med lite omväxling!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar