Snorkfröken och jag: Socialt umgänge

fredag 20 september 2013

Socialt umgänge

Det har ju kommit en nykomling till stallet. En söt fux- tjej på två år som kallas Lillan. Plus en gamling, som återvänt från sin tid som lånehäst. Men han är ny för Polly och tvärtom.
De två har gått för sig själva en veckas tid nu, men i går så släpptes de ihop med de andra. Detta skedde medan jag var ute och red, så när jag släppte ut Snorkfröken i hagen efteråt, så följde jag med ända bort till de andra för jag var nyfiken på hur presentationen skulle gå till.

Jag ställde mig emellan några träd i hagen och tittade. Pompe gick längst bort för sig själv. Ruffe och Roy och Rasse stod  utspridda lite runtomkring Lillan. Ronja gick lite avsides och ägnade sig helt åt att äta. Så kom Polly och Lillan kom genast glatt springandes och ville hälsa. Glad och långbent.  
Hon ignorerades fullständigt!
Det som hon hade tänkt sig skulle bli en nos mot nos-hälsning blev en snabb titt på Snorkfrökens rumpa, innan plötsligt Rasse kom med bakåtslickade öron och körde bort Lillan. Roy anslöts sig genast till Rasse och Snorkfröken. Lillan såg snopen och villrådig ut och fick då syn på mig, och kom då springandes till mig istället för att få tröst.

Efter ett par minuter galopperade hon iväg bort till Pompe. Ruffe tog en galopp runt allihop för att visa att han var boss. Och de tre musketörerna - Rasse, Polly och Roy - gjorde en sväng ner i svackan och ställde sedan upp sig på rad, jämsides. Polly i mitten.

Hade det inte regnat så infernaliskt så hade jag tagit ett kort på den saliga blandningen i hagen: En nordsvensk, en fjording, en hannoveranare på 184, ett halvblod, en arab, ett varmblod och så Lillan som är korsning fullblod/halvblod.

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , , ,

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar