Snorkfröken och jag: Älgar och älvor

måndag 25 november 2013

Älgar och älvor

Strålande solsken och 8 grader kallt idag! När jag kommer till stallet klockan tre, finns det inte ett enda höstrå kvar i hagen hos Polly. Jag blir lite undrande så jag ringer N. och frågar när de fick lunch? Tänker att de måste ha fått ovanligt tidigt. "Halv ett", blir svaret. Det betyder att pållan har käkat upp 4 kilo hö/hösilage på mindre än 2½ timme! Bra jobbat, måste jag säga!

Såret på vänster bak är nu läkt och jag får tvätta och klena salva bäst jag vill, utan att hon bryr sig längre. I morgon ska hon få gå tillbaka till de andra på lösdriften. Men nu är det dags för den dagliga promenaden och solen skiner faktiskt fortfarande när vi ger oss iväg ut, men det syns inte för det är väldigt vad skymningen kommer fort! Inne i skogen springer vi nästan på en älg, men när jag hojtar på honom försvinner han med långa kliv. Polly tittar efter honom med spetsade öron och rest huvud.



Jag kan inte påstå att det ser särskilt snyggt ut med den rakade rutan på magen, men någon gång ska det väl växa ut igen...När inte pälsen skymmer, kan man faktiskt se var hon haft sin ink också! Det ser ut som ett svartbrokigt födelsemärke.
I skymningen bjuder sedan älvorna upp till dans över den frostiga vägen och sedan får Polly lite extra hö så hon ska stå sig tills kvällen. Klockan är fem och nu ska jag själv hem och äta lite.




Läs även andra bloggares åsikter om , , , , ,


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar