Snorkfröken och jag: Lång dags resa

lördag 26 januari 2013

Lång dags resa

Nu är hon här! Polly har kommit!

Liten, nyfiken och social klev hon ur transportbilen efter en tur från Mora till Ullared och såg sig undrande omkring. Vi hälsade på varandra ungefär hundra gånger varvat med att hon åt hö och drack vatten. Jag går nu omkring och känner mig alldeles förvirrad och har svårt att fatta att jag nu är hästägare!

Förhoppningsvis kan jag komma åt att ta lite fler foton i morgon, där inte blixten behöver sabotera hennes fina blick... för då väntar oss en 5½ km lång promenad till det ställe där hon egentligen ska bo - där hon är nu är bara för i natt. Hon verkar ha en rask skritt, så den promenaden kommer nog att kännas. I benen på mig! :-)

Läs även andra bloggares åsikter om , , , ,

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar