Snorkfröken och jag: Väntan och tidsfördriv

måndag 7 januari 2013

Väntan och tidsfördriv

Jag väntar och väntar på Lilla P... Veterinären (för friskintyget) kunde inte komma förrän nån gång om en vecka eller så. Sedan ska kontrakt skickas och skrivas på och returneras. Därefter ska det ordnas med transport en dag som passar mig också, så jag kan vara här och ta emot henne när hon kommer!

Under tiden passar jag på att umgås med grannhästen - dvs hon som min lilla pålla ska dela hage med. Vi har mest varit ute och promenerat men jag har varit ute barbacka på henne ett par gånger också. Mest för att liksom träna min egen balans. Är inte så van vid barbacka-ridning precis, men det är kul. :-)
Hon stod så snällt medan jag kravlade upp på henne från en sten. Tre försök behövde jag. Dvs första gången stod hon lite för långt ifrån och andra gången körde jag in knät i sidan på henne.

Idag vågade jag t om trava lite, hi hi. Jag tog en liten trav den sista biten innan vi var tillbaks igen, för jag tänkte att om jag glider av där, så är vi ju ändå nästan hemma! Men hon hade så mjuk och fin trav så det var inga problem. (Bara det går stadigt rakt fram så...)
Förra gången jag skulle sitta av, så fick jag inte upp benet tillräckligt så det slog i bak på rumpan på henne och det kändes ju lite pinsamt. Så den här gången tog jag i lite mer - och höll nästan på att stå på näsan! Men snygg avsittning blev det ju i alla fall! :-)



Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , ,


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar