Snorkfröken och jag: Förberedelser

lördag 19 januari 2013

Förberedelser

En vecka kvar. Snön ligger vit och det är ca tio grader kallt om dagarna. Idag förärades vi till och med strålande solsken och snökristallerna gnistrade.
Jag känner mig nästan havande. Så otroligt förväntansfull. Och så otroligt orolig över att något ska gå fel/vara fel.
 Tänk om hon ändå visar sig vara sjuk på nåt vis, trots friskintyget. Tänk om vi inte alls kommer överens? Tänk om det är något som inte känns bra på nya stället så hon tvingas flytta igen?
Alla sådana tankar varvas med euforisk lycka och jag ser för mitt inre en fantastisk framtid där vi blir otroligt samspelta och alla förundras över hennes uppenbarliga välmående och över hur lugn och väluppfostrad en arab kan vara!

Jag har nu flyttat in alla pinaler, såsom ryktsaker, sjukvårdslåda, spänner, fodertunna osv i nya stallet. Hon ska ju gå på lösdrift, så någon boxinredning blir ju inte aktuellt.
Jag måste också vänja mig vid att ha sadel och sådant hemma och ta med mig varje gång, för där finns ingen riktig sadelkammare och utrymmet som ändå finns är för kallt och rikt på möss....

På måndag ska jag ringa transportföretaget Stall HS och bekräfta bokningen. Det blir en lång dagsresa för lilla pållan, ända från Mora ner till Ullared. Hoppas väglaget blir bra.


Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , ,



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar