Snorkfröken och jag: Den som gnäggar vinner

tisdag 1 juli 2014

Den som gnäggar vinner

Idag blir det nytt bete. En hage som ligger någon kilometer från stallet. Crut, arabhingsten är redan på plats i ensamt majestät, i hagen innanför denna. Jag flyttade dit honom i går kväll.
Idag flyttar jag ner Polly och Pompe - N. flyttar ner sin häst Roy senare idag.

Jag rider ner Pompe barbacka till hagen och det blir en liten nostalgitripp! Tänk att det är fyra år sedan jag sist satt på honom! Mysgubbe!
Sedan går jag upp till stallet för att hämta Fröken Fux och rider även ner henne barbacka och i repgrimma, dvs jag sitter på flugtäcket, ha ha. Men henne tar jag och rider lite lösgörande med och så också, så vår lilla ridtur idag blir gjord på samma gång så att säga, så jag inte enbart sitter och "åker". Det går riktigt bra att jobba henne med repgrimman också.

När vi kommer till hagen är jag beredd med kameran för att föreviga mötet mellan hästarna och mötet med den frodiga betet! För Polly ser lite undrande ut över vad vi ska göra här. Pompe står gömd längst bort mellan träden, men Polly har inte sett honom än.
Crut har däremot sett oss och står långt bort i sin hage och trånar. Polly noterar honom först sedan hon kommit in i hagen, men när Pompe gnäggande ger sig till känna, så är det han som får all uppmärksamhet! Man kan ändra riktning väldigt snabbt, ha ha!

Beklagar den bitvis väldigt skakiga bilden. Det blir tyvärr så när man traskar i ojämn hage samtidigt som man filmar...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar