Snorkfröken och jag: Inte tidigt nog

onsdag 9 juli 2014

Inte tidigt nog

Sov lite för länge idag så klockan hann bli halv åtta innan jag satt i sadeln. Då var blinningarna redan pigga och vakna.
Och jag HOPPAS verkligen att det var deras fel att lilla Polly gick som hon gick idag, för annars blir jag riktigt orolig.
Hon viftade som en galning med huvudet hela tiden och svängde runt för att ta odjur som satt sig på magen eller ena benet eller bringa osv. Det var inte många steg hon gick normalt och hon snubblade massor, på alla möjliga sätt och vis.  Vid ett tillfälle for hon iväg ett par steg sådär som hon kunde göra när det gjorde ont i hoven...
Så jag hoppas alltså att alla snubblingar berodde på distraktion pga bitande insekter! Svårt när man inte vet, men emellan alla snubblingar var hon ju som vanligt - fast så var det ju innan med. Men varför skulle hon plötsligt ha fått så ont utan vidare?? Igår var det bara en enda snubbling och det var en rejäl "tappning" av en bakhov. Och vi har ridit barbacka med flugtäcket på ett par dagar nu, och det skyddar ju lite mot odjuren.
Bakhovarna har dessutom fått lägre prio sedan inflammationen i höger fram upptäcktes. Nä det måste bero på blinningarna - nu bestämmer jag det!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar