Snorkfröken och jag: Suck

torsdag 7 mars 2013

Suck

Ja inte är det mycket man kan göra i dessa istider. Jag går till stallet, klappar och borstar lite, och så får hon äta lite extra mat. Varje dag på vägen dit, så synar jag isen på vägen med hökblick. Frågar mig om de kanske inte blivit en millimeter tunnare på det eller det stället?
Men inte går det att gå nånstans inte. För även om det kan vara strimmor med bar väg ibland, så kommer det senare en hundra meter lång sträcka med heltäckande is och is-snö igen. :-(

Jag var nere och vandrade i skogen mellan två vägar igen idag. För jag hade ju tyckt att man kunde komma fram någon enda stans, där mellan väg A och väg B. Har gått omkring där två gånger tidigare den senaste tiden. Utan framgång.
1) någon har grävt dikten, djupa, branta, med breda diken, men knölig tuvmark och risig skog på båda sidor. Dessa diken går på nåt besynnerligt sätt kors och tvärs och hur man än går och svänger, så får man strax ett nytt dike framför sig.
2) Där jag minns att jag brukade rida förr, så har det nu blivit så sankt mellan tuvorna att en häst lätt skulle kunna fastna och gå ner sig där... Huu! Under retfulla trettio meter eller så... Försöker man ta sig runt det området, så kommer man bara dit där alla diken är...

Till helgen har de lovat minus 12 grader på natten och sedan även minusgrader på dagen också och nästa vecka ska det snöa flera dagar! Så täcket får allt ligga på.
I morgon ska jag ut och leta i skogen igen, om jag möjligen kan hitta någonstans vi kan ta oss fram. Bara en liten bit, så vi kan gå runt där lite och åtminstone få lite omväxling till hagen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar