Snorkfröken och jag: Skit + vind = skitvind

söndag 10 mars 2013

Skit + vind = skitvind

Cirka fem minus på dagen och en isande vind från något elakt ställe, som gör att det känns som 15 minus istället. Ibland yr snön i luften också. Finns det något som är det minsta löst, så slamrar det eller fladdrar i vinden. Usch!
 Jag traskar upp till stallet och kryssar mellan de få luckor i isen på vägen som går att finna. Väl uppe så får Polly sin dagliga Lucernblandning medan Indra tålmodigt står och väntar. Vilken skillnad mot för några veckor sedan! Då vankade hon surt fram och tillbaka utanför boxdörren och försökte ideligen sträcka sig efter maten, och efteråt skulle hon "straffa" Polly. Nu bara står hon där och väntar och ser lite martyraktig ut. Fast jag brukar alltid ge henne lite morotsgodis också, för att hon ska veta att hon är en sådan god kamrat. :-)



Sedan går jag ut för att mocka lite utanför boxen. Den stenhårda skiten har redan frusit fast i marken, trots att jag vet att den inte är så himla gammal. En titt lite längre bort visar en hage alldeles full av skithögar, varvat med hålor och isfläckar. Ska detta verkligen bli grönt gräs en gång?!


Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , ,

1 kommentar:

  1. Snart så...snart är det sommar och sen blir det höst och vinter igen. :)

    SvaraRadera