Snorkfröken och jag: Massage och solsken

torsdag 22 maj 2014

Massage och solsken

Det var dags för massage idag igen. Palencja var mycket otålig av sig och hade väldigt svårt att stå stilla, vilket inte brukar vara några större problem annars. Men ryggen hade blivit mjuk och fin i alla fall. Hon fick även lite laser på sin kotled och lyckönskningar om snabbt tillfrisknande.
Sedan var det dags för lite mer gräsätning. Den lilla käcka hagen där vi var sist, kunde vi inte vara i, för den har ockuperats av en annan häst sedan hovslagare var här igår, trots löften om att han skulle flyttas tillbaka igen. Jag blev lovad att han skulle flyttas i eftermiddag, men det var vi inte hjälpta av nu. Förresten lär det inte vara många strån kvar att äta på där då...

Längst bort längs vägen, kan man stänga av en bit innan den bortersta hagen börjar, och där finns lite gräs! Perfekt, trodde jag. Men Fröken Fux var av en annan uppfattning. Det låg så långt bort från allting att hon varken kunde se gårdsplan eller andra hästar och dessutom blåste det i träden, så hon hade ingen ro att äta. Hon stress-åt några tuggor då och då, men däremellan så slängde hon med nacken och gick runt runt runt. Då och då flög hon iväg i galopp och trav på mycket små volter när det pep eller gnisslade inifrån den närliggande skogen och hon vågade absolut inte lämna området allra närmast in/utgången, trots att jag satt mig med mitt kaffe en bra bit längre in, där det också fanns gräs.
I fyrtio minuter stod jag ut med att titta på detta, i förhoppning om att hon skulle lugna sig, men sedan blev det tyvärr förvisning tillbaks till träd-hagen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar